Tuesday, February 15, 2011

THE BEST OF INDONESIA

.      akum,pada hari khamis yang lepas sy pergi ke indonesia.disana terdapat banyak tempat yg menarik.Saya pergi ke sana ngan menaiki kapal terbang yang dah lama diimpikan.Saya pergi ke sana untuk memankan ayah saya untuk pergi beli brg.Klau u all nak tau nie kali pertama saya ke luar negara dan naik kpl terbang.

Ayah juga membawa dua org rakannya yg saya kenal yaitu abg GEP&abg NOOR.kami sampai ke lapangan terbang Soekarno Hatta di Jakarta pada pukul 8 pagi dan bertolak dari KLIA pada pukul 7 pagi.
waktu disana lebih lambat berbanding di sini,ianya cuma lewat 1 jam aja sih.Yg saya kagum pada waktu pertama adalah kapal terbang AIR-ASIA yg besar bangat itu.mengikut fakta sesiapa yang pergi dkt ngan turbine nya semasa injin nya berfungsi dengan laju akan disedut ke dalam lalu inallilah lah jwb nyer ye tak.

Keluar nya kami dari Soekarno-Hatta lantas kami mau mencari taksi nya dulu.Ayah sy memilih taksi Blue Bird yg terkenal di sana.Kami menyelesaikan hal bisnes ayah dulu,lalu pergi ke bandung yang dimana tempat yg paling bersih dari jakarta.Kami menaiki CIPAGANTI yaitu seperti bas ekspress di sana tapi ianya cuma van yg besar bangat.

Perjalan dari jkrt ke bandung cuma dua jam tetapi blum smpt ke highway udah machet(jam)di jalan itu. dimana-mn mesti jam plik tul lah.Setibanya di sana kami mengambil langkah untuk mencari hotel nya supaya kami ngak tidur di dlm masjid.Kami menaiki angkut untuk ke pasar baru supaya lebih dekat untuk membeli- belah.Setibanya di situ kami meyewa di sebuah hotel KING GARDEN dan yg menyakit kan hati ada plak karoeke.Malam itu saya disuruh tinggal di bilik itu berseorangan supaya ayah bisa memekik di dlm blk karoke tu btul ngak

Besoknya kami pergi membeli-belah dan pada jam 2 kami memulakan perjalanan ke TANGKUPAN PERAHU.Semasa hendak bertolak tau2 je lah indon kan suka menipu,kami naik beca hendak ke stasion tapi rupanya dia antar ke stasiun.Patutlah terkena rupanya mcm bhs cina tersala sebut salah lah maknanya hehehe.Tankupan perahu tu adalah gunung berapi jika bisa dilihatdari bandung ialah perahu terbalik.

Selepas ke sana kami blk ke jkrt dan rupanya disitu terletaknya MONAS yaitu bangunan besar dan tinggi kami kesana denyan menaiki bajaj.Kalau u all tengok KETIKA CINTA BERTASBIH npk lah banggunan tu.DI sana juga terdapat masjid terbesar diasia dan jika dilihat dari dekat berkali ganda lebih besar dari majid UTM.Dan berakhirlah percutian kami di INDONESIA.Kmi pulang ke tnh air dari jam 8:30 hingga 9:30 dan saya ngak bisa lupain percutian ke sana so this is why I said THE BEST OF INDONESIA......